10. мај - Св. Ап. Симон Зилот; преп. Исидора (оданије Васкрса)
Дезидерије, Жељко, Вилим
2. Реџеб 1433.
2. Сиван 5772.
Чоколада смањује ризик од срчаних удара?
ЛОНДОН -
Уношење мале количине црне чоколаде свакога дана може да смањи ризик од срчаног или можданог удара за скоро 40 одсто, показало је истраживање које ће данас бити објављено у Европском кардиолошком часопису (European Heart Journal).
Немачки научници пратили су, слањем упитника, начин исхране и физичке активности скоро 20.000 људи више од осам година.
Утврђено је да људи који су сваког дана јели по шест грама чоколаде, или једну коцку чоколаде, имали 39 одсто мање шанси да доживе срчани или мождани удар.
Научници сматрају да је за то одговоран флавонол који се налази у чоколади, а који помаже ширењу крвних судова, што води смањењу крвног притиска.

"Рано је да се препоручи људима да једу више чоколаде, али ако шећер и грицкалице с великим процентом масти замене малим комадом црне чоколаде, то би било од помоћи", поручили су стручњаци Немачког института за нутриционизам.
Амерички професор медицине на Универзитету у Колораду и председник америчке кардиолошке асоцијације Роберт Екел, који није учествовао у изради овог истраживања, упозорио је да последња открића не представљају препоруку људима да једу више чоколаде.
"Када бисмо сви јели малу количину чоколаде сваки дан до краја нашег живота, сви бисмо се угојили неколико килограма", упозорио је Екел.
подели вест са пријатељима:
Lat
Hu





Радио и ТВ уживо

